20091116

Tillbaks från Norrland!

Då var klockan efter tolv igen och man sitter vid datorn som vanligt. Var hemma igen till 23 och då var det bara att stoppa Lorinne i säng eftersom hon hade varit vaken sedan halvägs till Sundsvall. Vi gjorde ett stopp i Losjö och fick lite kaffe/tea och nybakade bullar - mums! Lorinne fick busa med sin mommo och krama sin moffa som är hemma i Losjö i veckan. Så man väl kom hem vill man ju kolla vad man har missat när man har varit borta från alla moderniteter som TV och Internet :-).

Tillbaks till lite surr om Scrapbooking. Först så måste jag ju säga att efter min fika med Susanne under torsdagen så fick jag tillbaks min scrapglädje. Vi började prata stämplar och bläddra i Magnolias nya tidning och sedan ville jag bara hem och sätta igång. Dock var det först att sätta sig vid datorn och hitta lite julstämplar och gissa om jag hittade många... Sedan var det fredag och den var fullbokade fram tills bilen åkte till Norrland. Först blev det en fika med Susanne och knappt hann hon gå innan Lisa och lilla Arvid kom för lek, lunch och lite fika. Strax efter att de åkt hem var det bara att damsuga och sedan var Thomas hemma och vi väntade in Nadia och Sammy innan vi kunde åka vid ca 16:15. Vi var "hemma" till 22 och Thomas åkte över till Magnus medan vi andra mös till en film. På lördag åkte vi till Sollefteå och då blev det en sväng in i pysselbutiken och där hittade jag mycket kul bla en Tim Holzt applikator och roligt embossing pulver inför julkorten. Total summan hamnade på 400 kronor - hoppsan!. Idag var det julgranjakt och sedan gick jag upp i våran lilla skog och fixade lite granris för att göra en girland till farstubron vilken jag blev nöjd med trots tveksamhet. Kom iväg lite senare än planerat (16:30) men resan gick bra och alla var trötta när bilen stannade i Märsta. Eller nästa alla i alla fall :-).

Nu väntar jag bara på att alla roliga stämplar ska komma så jag kan sätta igång med alla julkorten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar