20091123

Söndag och ytterligare en vecka har passerat!

Då var det söndag (eller snarare så har ju faktiskt måndagen redan börjat) Denna helg har varit städa, städa, städa och mera städa. Idag kom dock min kära vän Susanne med familj för en fika vid 13 och blev kvar till 19. Det var super trevligt som vanligt men Susanne var lite of (hon har nog alldeles för mycket skoljobb för att hinna med en fika) men jag var så glad att hon ville komma trots sin "workload". Vi eller snarare jag fick äntligen berätta våran stora nyhet att vi ska flytta. Har längtat efter att få prata med min "bästis" om det och nu när det är klart kunde jag äntligen säga det. Nog har det varit svårt att inte säga något till henne innan - fast vi har ju faktiskt inte vetat länge själva men när man har en sådan nyhet vill man ju prata med sin "bästis" om det på stört :-). Det slutade med att vi åt middag tillsammans och jag hoppas verkligen att hon orkar med provet imorgon nu när vi stal så mycket av hennes läxtid. När vi väl vinkat och kramats hejdå så tyckte jag att städandet var klart. Jag gjorde bara klart killarnas toalett och sedan ville Lorinne mysa i soffan och efter lite TV så gjorde vi kvällsgröten men då spydde hon igen och det blev en snabb dusch och sedan fick hon somna "på" mamma i soffan för att sedan förpassas till våran säng. Ville inte riktig ge upp min egen tid som vanligt och efter att Thomas gick och la sig 23:15 så blev jag kvar framför datorn och Facebook varvat med Scrapsidor. Kollade av min favorit bloggar och hittade en webbtidning för scrappare hos en av dom - tack Yvonne. Men innan jag hoppade i säng passade på att stämpla lite. Det blev mer Elisabeth Bell men även en Magnolia fick vara med. Ville ju prova på ytterligare en maskning och denna gång använda Promarkers. Dock blev det en dubbel maskning då jag ville ha lyktan bakom bänken. Tyckte det blev riktigt bra men lyktan blev lite på sne och jag var för otålig och lät inte bläcket torka ordentligt så jag lyckades "smudge'a" ut det när jag var klar - suck! Ja ja det var kul att jobba med Promarkers men jag ser framemot min kommande beställning med nya pennor och en ny metod ;-). Men nu är klockan 2:30 och jag måste verkligen hoppa i säng. Får hoppas på mer tid imorgon till stämpling och annat kul :-). Här kommer i alla fall dagen "verk":

Lite halv dålig bild eftersom jag använde telefonen och den har en stark blix!
Stämpeln är E.B Freezing Willow och bänken är från Magnolia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar