20091105

Ett födelsedagskort i snörusket!

Igår natt blev det ytterligare en långkörare och jag kom väl i säng till 3:00 igen. Tog Lorinne till toaletten innan säng och sedan sov hon hela natten i egen säng och vaknade torr och glad vid 7:45. Man kan nog säga att jag är en väldigt stolt mamma som har en så duktig tjej. Idag var det även fotografering på dagis och dagen till ära så hade hon två små tofsar och var såååååå söt enligt mamma. Var hemma hos "bästis" Susanne och hjälpte henne få igång sin blogg: Susanneundertrappen. Sedan hämtade jag Lorinne och umgicks med Fredrika ca 1,5 h och bjöd på lunch. Kändes skönt att få bort den stenen från axlarna. Har inte träffat henne på jätte länge men har faktiskt inte heller fått tag på henne... När Thomas kom hem så så blev det middag och sedan blev det stor shopping på Ö&B och vi kom hem med massa pynt till landen inför jul :-).

Nu till lite scrapbooking och skälet till den sena timmen igår. Som vanligt blev det en nattmara igen och nu var det kort till svärfar som gällde då han ska firas på lördag han också :-). Den här gången blev det ett Plastic Bag double slider och den här gången var det Dawn som stod för inspirationen.

Men nu till bilder eller hur :-)

Lorinne innan dagis i sin små tofsar:


Svärfars kort, framsida:


...och så "uppvikt":

Jag har använt cardstock Canvas och stämplat bakgrunds ballongerna med Distress Wheathered Wood och texten är stämplad med Peeled paint. Sedan har jag färglagt motorcykeln som kommer från Stämpelboden, med Promarkers. Bakgrunden på motorcykel har jag gjort med blå torrchalk.

1 kommentar:

  1. NU äntligen hittade jag din blogg!!
    En sån söt liten tjeja du har! Urläckert kort men har inte vågat mig på att göra sådana kort de är urhäftiga med jag är inte riktigt med på hur man gör dem.

    Ha det fint nu ska jag fortsätta att kika runt inne hos dig (extra roligt med någon som delar "smeknamn")
    Ha en fin helg
    kram kram
    Lian

    SvaraRadera