20091104

Ett dopkort!

Då blev det ytterligare en nattmara och vid klockan 3 så tackade jag för mig och kröp i säng. Passade då på att ta Lorinne på toaletten för andra gången (första vid 2) och när hon kom till oss vid 5:30 så satte jag henne igen och nu när hon vaknade vid 7:45 så var trosan och pyjamasen torr :-). Det var första natten utan blöja och nu är det bara att hoppas att det fortsätter likadant ;-).

Hur som så var jag uppe och pysslade ihop ett dopkort inför lördagens dop. Letade fram en ny vikning så klart och blev mycket nöjd. Vikningen kallas Joy Fold Card och jag hittade den på Splitcoaststampers. Givetvis gick kortet i rosa eftersom de är en liten tjej som vi ska fira.

Framsida:

Den mindre "fliken" har jag hålat ramen runt med en större nål och linjal. ABC pappret på överlöparen kommer från ett albumpaket från Claes Ohlsson och sedan är det den vanliga cardstocken Canvas som är bas. Lilla ovalen med namnet på har jag skrivit på med Gelly Roll Fuschia.

Uppvikt en gång:

Texten inuti det mindre kortet är också skrivet med Gelly Roll Fuschia och innerväggen är även den klädd med ABC pappret från Claes Ohlsson.

Helt uppvikt:

Lyckönskningen och dikten är skriven med Gelly Roll Fuschia och den större innerväggen är klädd med ABC pappret från Claes Ohlsson. Den större delen som det lilla kortet är fäst på har jag stämplat med Versa Color Orchid med stämplar från Fiskars, Easy Stamp Press - Baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar