20111023

Semester!

Då har vi varit i Losjö sedan i fredags och ser nu framemot en lugn vecka i skogen med bara varandra till sällskap. Mamma kommer jobba så det blir bara jag Lorinne på dagen men oj va skönt det ska bli att slippa allt i Märsta. Behövde verkligen komma bort har jag märkt bara under helgen. Problemen med Kevin blir bara värre och värre och jag vet inte vad vi ska göra för att hitta en lösning. Som det känns nu vill jag att han bor hos mamma snarare än hos oss då det bara är en massa strul nu. Han gör inte läxorna, är respektlös mot mig och Thomas och struntar i allt man säger. Men hur som så ska vi vara här fram till söndag och jag hoppas att jag då har laddat batterierna ordentligt så jag orkar med honom ett tag till.

Vi kom upp i fredags med pappa vid 13:30, vi svängde förbi Barnens Hus och köpte hårspray inför lördagens halloweenfest samt två födelsedagspresenter/julklappar till Lorinne. Fick även med oss blöjhinken som var slut när vi hämtade ut baby boxen i slutet på sommaren. Upp till Losjö för att slänga ur packningen och vidare till Huddik för att hämta ut mamma som låg inlagd sedan torsdag för problem med magen. Hon skulle dock äta innan hon fick åka hem så vi passade på att åka och handla medan hon åt. Vi fick äntligen ta hem henne vid 18:15 och tro mig när jag säger att jag var såååååååååååå hungrig när vi väl kom fram. Lördagen var lugn och vi tog en liten promenad på eftermiddagen sedan blev det härlig söndag med underbar sovmorgon. Fick sova ända till 11:20 vilket jag inte ens kan komma ihåg sist jag gjorde. Sedan var liten iväg till skogen med mommo och plockade svamp och sedan gick vi tillsammans upp och hämtade lite mossa till mammas Amaryllisar. Foglossningen var riktigt illa både lördag och söndag vilket var trist men det är ju så det är. Kimkim sparkar runt där inne och gör sig påmind vilket är helt underbart.

Under lördagen blev det en hel del data och givetvis en massa scrapbooking inspiration. Lyckades även shoppa lite vilket alltid är kul. Det blev roliga "lådknoppar" och en till Ranger Inkssentials Craft Sheet och lite Inkssentials Wondertape. Har även beställt den nya extra utgåvan från Magnolia ink som ska bli så kul att läsa. Längtar hem för att få scrapa lite med mina nya saker och nya idéer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar