20111010

Pyssel och annat skoj

Då har det gått ytterligare en helg och måndagen närmar sig sitt slut. Det har hunnits med en hel del dock under helgen. Fredagen var Lorinne ledig och vi mös i soffan hela förmiddagen. Efter en mycket sen frukost så gick vi till Krypinet och jag gjorde två av utmaningarna till Svensk Scrapbookings 5 års firande innan sen middag. Kvällen var lugn och det blev fredagsmys i soffan med film och godis. Kevin var i Gnesta (Sörmland) så det var bara vi och Sammy i helgen då Felicia som vanligt var på galej hela helgen :-).
Lördagen började med möte med Helene från styrelsen då vi skulle fixa inköpslista för bastun. Sedan promenerade vi upp till Valsta Centrum för att fira 40 år. Fick tårta och festis och underhållning på scen. Thomas plockade upp oss vid 12:45 och vi skyndade hem för att byta om till klänning för Lorinne. Iväg till Arlandastad och inköp av present till Vanessa innan vi åkte vidare till Vanessas kalas. Hem till 19:00 för middag och ytterligare en mysig kväll med gotte och film.
Söndagen blev det sovmorgon till 9:00 för mig, tack älskling för den extra timmen. Och sedan målade vi bastun mellan 11:00 och 13:30 med Helene. Lorinne hjälpte till en stund sedan hämtade Sammy henne och de var ute i parken och sen in för att kolla film. Hem för lunch och sedan till Krypinet för att hinna med en sista utmaning till Svensk Scrapbooking. Thomas fixade middag och efter att kastat i mig den gick jag tillbaks själv för att göra klart utmaningen. Tillbaks hem för att natta lilla älsklingen och sedan soffan för TV till 23:00. Under soffstunden var Kimkim JÄTTE aktiv och sparkade runt därinne så hela jag skakade till. Skoj värre, både pappa och Thomas fick känna smällarna då det var riktigt ihärdiga, hihi. Längtar nu till nästa fredag då jag får lyssna på det lilla hjärtat igen och Thomas ska få sin födelsedagspresent... hihi.

Nej nu måste väl även jag sova då det har blivit sömn efter 1 hela helgen, suck. Men först lite bilder på pysslet för helgen.

En partyväska:

Man skulle använda sig av en väskmall de valt och sedan var det fritt fram för fantasin. Som vanligt blev det i rosa då det råkar vara favorit färgen :-). Använde ett riktigt gammalt papper från piratekollektionen samt Chestnut roan runt kanterna. Det blev rosor från overseas och en Martha Steward fjäril med lite glimmer mist pearl på. Texten är handskriven och sedan satt med distanskuddar och edgeade med Chestnut roan.

Ett kort efter kortskiss 2:

Här skulle man följa en skiss och sedan var fritt fram... Valde att göra ett matchande kort till väskan för ett bra ge bort set. Använde samma papper från piratekollektionen samt Chestnut roan runt kanterna. Använde även ytterligare ett annat pappar från samma kollektion då det skulle vara en prickig ruta med enligt skissen. Det blev samma rosor från overseas och en Martha Steward fjäril med lite Glimmer mist pearl på. Texten är handskriven och sedan satt med distanskuddar och edgeade med Chestnut roan.

...och en altrad flaska:

Den här var roligast att göra då det var lite mer att leka med. Givetvis fick även den samma papper som väska och kortet. Det blev samma rosor från overseas och en Martha Steward fjäril med lite Glimmer mist pearl på. Texten är handskriven och sedan satt med distanskuddar och edgeade med Chestnut roan. Jag embossade korken med rosa embossingpulver och hettan ledde till att jag designade om flaskan lite , hihi. Sedan gjorde jag en korsett knytning på baksidan med vita öljetter och vitt snöre. Jag gjorde två charms i krympplast med Whimsy Stamp stämplar som jag blev jätte nöjd med :-) Sedan trädde jag pärlor på en tråd och avslutade med en lite större pärla vilket jag tyckte blev riktigt bra. Spetsen passade bra till charmsen och korsett knytningen tyckte jag så den klistrades på innan allt kom på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar