20111027

Scrapp och Kimkim!

Idag satte jag igång ordentligt med mitt lilla scrapprojekt här i skogen och det blev väl inte riktigt som jag ville med man tager vad man haver eller hur :-). Blev klar vid 22:30 och är nöjde med tanke på resurserna. Nu ska den bara fyllas så är det bara att starta lördagens skoj. Imorgon blir Halloween bak för hela slanten, får se hur bra set blir med tanke på allt nytt jag ska gem mig på...

Vid 14:20 idag åkte vi mot Hudiksvall för att gå på visning av deras förlossnings avdelning samt BB. Det var en jätte bra visning och jag fick lära mig något nytt vilket alltid är kul. Man har tydligen börjat med något som heter POX test på alla nyfödda som man gör efter ca 6 timmar. Så det betyder alltså att hur bra förlossningen än går så blir man kvar minimum 6 timmar efter liten har tittat ut. De hade fina rum och man fick ett eget badkar i rummet innan man kommer till förlossningsrummet. Dock har de inga singel rum längre men det får man väl ta om han gör som storasyster och kommer vid 21... Vi handlade på Coop efter och jag hade massor med starka sammandragningar efter all gång och ståendet på visningen antar jag. Väl tillbaks i Losjö så var även foglossningen riktigt illa igen. Kommer nog se till att hämtningarna sker av Thomas eller Kevin fortsättningsvis. Va skönt det har varit att bara kunna sitta i soffan hela dagarna och inte gå eller annan stress. Kanske ska stanna här tills jag föder :-)

En bild på projektet:


Jag har använt mina nya fina digi stämplar från Some odd girl; Witchy Tia, Halloween Tia och Pumpkins. Pappret har jag skrivit ut på vanligt A4 från mina digi papper vilket blev OK tycker jag. Hade bara taskig vattenfärg för själva Gableboxen, men det blev ju relativt bra när allt väl var klart. Mammas laminerings maskin fick jobba lite för "fönstret".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar