20100628

Vattkoppor!

Onsdag kväll var Lorinne som vanligt trött vid middagen och somnade till i min famn vid matbordet efter lite gnäll i sin egen stol. Tänkte att det var bäst att få av henne kläderna så hon inte behövde sova i jeans shorts och när jag fått av henne kläderna så såg jag en vätskefylld "prick" på hennes vänstra skulderblad och hittade ytterligare fem små röda prickar på hennes kropp. Hon hade även lite svag feber, 38,2... Ringde givetvis min mamma och vi sa att vi skulle avvakta och se vad som hände imorgon men det kändes som det nog inte var någonting speciellt. Vaknade torsdag morgon och febern var kvar och de hade dykt upp ytterligare 10 små röda prickar. Ringde till sjukvårdguiden och de kopplade vidare till sköterska. Hon trodde att det kunde vara vattkoppor men att jag kunde vara säker om det dök upp fler vätskefyllda "prickar" och jag började ringa runt till de vi träffat under veckan och för varnade att kunde vara vattkoppor. Allt eftersom torsdagen fortsatte så dök det några fler prickar och på eftermiddagen såg jag två som satt upp vid hårfästet som var vätskefyllda... Stackars lilla älsklingen, vattkoppor lagom till midsommar. Som tur var så verkade hon inte vara besvärad av prickarna och febern drog bara ner henne ytters lite. Packade väskor och bilen åkte mot Losjö klockan 16:20 för midsommar på landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar