20100602

En fullspäckad dag med solstrålar!

Idag var det en riktigt underbar dag. Det var så varmt att det slutade med att jag kunde gå i shorts... Men morgonen började redan vid 6:00 och då var det "bara" 9,6. Väckte Lorinne 6:30 för att hinna med bussen 7:05. Kom iväg lite tidigare så vi promenerade med Diana till Märstadal och tog bussen därifrån. In på Pressbyrån för att köpa ett TIM kort och på så väg spara hela 300 kronor på tågresorna som är kvar. Diana kom fram 7:20 och jag visade hur hon skulle använda kortet. Sedan gick jag och Lorinne för att vänta på bussen som skulle gå 7:33. Hem för att säga hejdå till Kevin och hinna få i oss lite frukost innan vi packade iväg oss igen till bussen 8:35 för att komma till dagis. Temperaturen var upp på 10,5 men det var lite kalla vindar när vi gick. Hoppade av i Märstadal med Majja som skulle till Skansen idag och promenerade till dagis. Gick hem efter att jag lämnat älsklingen och det var sååååå skönt i solen. Hem för att byta till shorts och kikade lite på tv innan jag gick igen för att hämta Lorinne. Eftersom det var så fint väder så gick vi och köpte glass på Willys (vi skulle ändå ha bullformar) och sedan promenerade vi hela vägen hem. Direkt in för att börja baka bullar till Lorinnes dagis fika på fredag som ska lämnas imorgon. Hade dock för lite kardemumma så efter att första degen var klar i ugnen så bytte Lorinne till shorts för hon ville cykla till Ica. Vilken tjej jag har, fick cykeln i lördags och cyklade ute för första gången i måndags och idag så var hon så smart att hon ställde sig upp och cyklade när det blev lite trögt. Jag var så överraskad att jag var tvungen att filma, hi hi. Sedan in på Ica för att köpa kardemumma, pärlsocker och mjölk till Lorinne. och tillbaks hem för nästa laddning bullar. totalt blev det ca 80 bullar och dagis för väl ca 65... Undrar vad som hände med de andra 15...hmmmm. Medan degen jäste började jag med lasagnen och så fort bullarna var klara åkte den in och jag började med min pasta när jag hade diskat och torkat av bordet. Hann slänga i mig pasta med tonfisk innan jag var tvungen att få skjuts av Thomas till Kevins skola då han skulle ha klassfest 18:00 och jag hade ställt upp som vakt och städhjälp och skulle vara på plats 17:50. Lorinne var med hela tiden och Thomas kom den sista 1,5h. Var äntligen hemma igen 21:30 och då var det en riktigt trött Lorinne som somnade efter ca 2 min saga. Fick sätta mig i soffan 22:00 efter att ha hjälp pappa med att ta bort stygnen i pannan. Tänker krypa i säng så fort jag har tryckt på "publicera inlägg", hi hi. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar