20100622

Super måndag!

Upp klockan 8:05 efter mys från 7:20. Väckte killarna för frukost och sedan packa i ordning nappar och kläd ombyte. Vi fick skynda för att hinna med 9:50 vilket redan då innebar att vi var försenade enligt mina tidigare planer då jag tänt att vi skulle hinna med 9:30 senast... Hur som svängde vi in en snabbis på Pressbyrån och köpte var sitt tre dygnskort till killarna och snabbt iväg in på 10:04 tåget. Hoppade av på Karlberg och susade fram med vagnen för att hinna in på 3 innan 11:00. Var inne på Östermalms gallerian till 10:51 och fick leta en liten stund innan vi hittade 3. Skulle kolla om de kunde hjälpa mig med vilken Xperia jag skulle välja 28 Juli när jag fick förlänga mitt abonnemang men det hela slutade med att jag kom där ifrån 11:10 med en ny Nokia...Jippi!!!! Snabbt till Nanni och lite skam för att vi blev sena men en kanon duktigt tjej som satt så fint i stolen medan moster klippte. Nog för att hon alltid har varit söt men oj va fin hon blev med nyklippt lugg :-)


Sedan var det bara att skynda mot skansen men på vägen hittade vi en liten present till Majja som jag bara var tvungen att köpa och i samma veva märkte jag att jag tappat rabattremsan så snabbt tillbaks till 3 för att se om den var där... vilket den var, phu! Vidare till tunnelbannan och efter det en snabb promenad till båter (Djurgården 11).


Väl framme på Skansen var det full fart, ska erkänna att jag alltid är dålig på att hitta på skansen och idag var det ju ändå viktigt att hitta till Lilla skansen så Lorinne kunde få lämna "alla" sina nappar. Hon var taggad hela dagen och när vi väl kom fram var det inga problem att lämna över skatten...


Sedan var det bara att strosa runt i lugn och ro och kika på alla roliga djur som finns på denna härliga plats. Eftersom det var en ganska grå dag gjorde det att det inte var fullt så mycket folk som jag kan tänka mig att det annars är under sommardagarna. Men det kom inget regn och ett tag gick t.o.m Sammy i bara linne. Lorinne fick prova på att både köra bil och åka en sväng med "guide tåget". Vi kikade på en hel del djur som visade sig när vi svängde förbi men det var nog björnarna som var min favorit. Men vi såg mycket mer bla vicenterna och vildsvinen. Gick även på de fina broarna som pappsen varit där och byggt under hösten vilket kändes tryggt under fötterna. Tänkte visa några bilder även från Skansen men det blir inte alla...

Kikade lite på älgarna:

Ponnyridning:

En liten tågtur genom Skansen:

Björnarna:

Vicenten:

Köra lite bil:

Gå i skolan...?

1 kommentar: