20100630

Mammas semestervecka i Stockholm!

Mamma kom som sagt ner i söndags och vilken kanon vecka vi har haft. Måndagen började med frukost och sedan tog vi en promenad till Ica och där blev det även en banan och en glass i solen för Lorinne innan vi tog oss hem igen. Vid 12:55 tog vi bussen ner till stationen där mamma tog pendeln in till Nanni för klippning, Campari måndag och firande av sen födelsedag och jag och Lorinne mötte upp Linda med Majja och Kajsa och Johanna med Jonas. Vi tog bussen upp till Arlanda stad för lite stros och sedan åkte vi tillbaks för att leka i solen på Majjas bakgård. Vid 16:30 gick jag och Lorinne för att möta upp Elin som kom med Stockholmståget för att stanna till tisdag kväll. Thomas hade som tur var hunnit hem och kunde köra hem oss vilket var skönt eftersom Elin hade med sig en stor resväska. Hem för middag och lite pyssel. Ska hjälpa Elin att göra ett bröllopskort till hennes syster. Efter middagen gick vi ut för att möta upp glassbilen 18:50 men den dök inte upp förens 19:30... Det blev 2 st 2 liters glassar, 1 förpackning Pucko och en förpackning Mormors godaste. Mamma och pappa kom medan vi väntade och det blev glass för alla när vi kom in igen... På kvällen kollade jag, Elin och Thomas på Sherlock Holmes medan mamma och pappa kollade fotboll. Tisdag vaknade Lorinne vid 8 vilket var skönt då jag kom lite sent i säng under måndagen. Vi käkade frukost med mommo och Elin och vid 8:55 var jag tvungen att åka in till dagis för info möte på Lönnen. Var hemma igen till 10:45 och lurade med mig Elin och mamma till Steninge badet. Men vilken kanon bra idé det var, väl värt promenaden. Elin pallade bara att vara kvar i 2 timmar men jag, mamma och Lorinne stannade kvar. Vi solade och badade i 4 timmar och när vi sedan gav oss iväg hemmåt igen var Lorinne för trött för att gå vilket gjorde att vi stoppade henne i påsen och bar.... Japp hon fick plats och resultat blev att hon somnade inom 2 minuter sakta gungandes i 35 graders värme, hihi. Thomas plockade upp oss vid nybygget och Lorinne sov vidare tills vi kom hem. Mamma lagade middagen medan jag och Thomas körde ett race till gamla förrådet och tömde balkongen på miljösorteringen. Sedan var det middag, fläskfilé med "rolig" potatis och efter det blev det en promenad till Valsta centrum för en kaffe, tea, öl och en bananasplit för mig och Lorinne. Hem med en glad tjej som somnade däck i soffan medan jag och Thomas kollade en riktigt dålig film på sexan, DOA... Onsdag vaknade Lorinne ännu senare, 8:45 vilket gjorde en sen frukost och eftersom vädret sa växlande molnighet och regn så bestämde vi oss för att åka in till Stockholm och gå på Naturhistoriska. Vi åkte 11 pendeln in och Lorinne fick åka båt än en gång till Djurgården vilket var en hit. Vi promenerade till museet och efter mycket stort tålamod från Lorinne så gick vi till restaurang . .. . . för en mycket sen lunch (14:30). Jag och Lorinne tog en Al Tonno och Mamma tog en lax tallrik. Vi åt så gott och satt ute i solen. Vilken kanon dag vi hade. Sedan tog vi båten tillbaks till Slussen och då hände det roligaste de dagen. Vi stod längst fram för Lorinne ville se och helt plötsligt kom en stor våg och i samma veva en kraftig vindpust. Jag tror nog man kan gissa vad som hände... vi blev dyngsura. Lorinne blev jätte ledsen och jag kunde inte sluta skratta, hemska mamma... Sedan tog vi oss till Stinsen och Lorinne somnade på pendeln och vaknade inte förens vi hade promenerat så gott som fram till Stinsen. Strosade en stund samt köpte nya sandaler till Lorinne, Thomas kom för att hämta och var sur som vanligt vilket var trist eftersom vi hade haft en så kanon mysig dag, men det är som vanligt. Hem för att betala räkningar och hjälpte T att tömma bilen med mer skräp från gamla förrådet. Efter det kollade jag film med mamma och pappa och Lorinne somnade vid 22:25. Själv blev jag uppe till ca 00:30...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar