20100109

Oj oj oj!

Det nya året började med buller och bång. Vi firade nyår i Norrland efter att ha kommit upp den 22 December var det skönt när bilen rullade hem mot Märsta den 2 Januari. Men under bil resan kom samtalet från Jan som gjorde att stressen sattes in på hög växel. Han ville gärna flytta in under veckan helst till onsdag. Inga problem säger en annan... men inte tänker jag börja packa och stöka förens Lorinnes födelsedag var över. Så måndag den 4 Januari var det bara att lägga i högsta växeln och börja packa. Och gissa om jag packade. Thomas vad den som fick bära alla dessa kartonger till bilen, för att köra upp dem till förrådet på samma adress som våran framtida nya lägenhet (tillträde 1 Februari). Det var min (och Lorinnes) uppgift att packa, Thomas höftade till ca 70 kartonger och ytterligare 10 BIG BAG säckar (small). Tro mig när jag säger att det inte är lätt att packa ihop och gömma undan ett helt liv i kartonger på två personer och dessutom på två och en halv dagar och det var heller inte möjligt. Onsdag förmiddag insåg vi att vi inte skulle hinna klart utan hjälp. Efter ett hjälp rop via sms så kom den räddande ängeln Nadia vid 15 och hjälpte till att packa det allra sista och sedan var hon en kanon hjälp med städningen. Vid 18 kom även Micke tack vare utlåning av Susanne även han sänd av änglarna för att hjälpa Thomas med allt bärande. 22:30 stod Jan och flickvän i hallen och jag hade fått undan moppen. 23:59 satt vi i Nadias soffa med en varsin kopp tea för Lorinne och mig och en kopp kaffe för Thomas. Det blev limpa mackor och en bulle eller två "till middag" och sedan var vi alla glada att få lägga oss och äntligen kunna sova utan stress. Nu har vi laddat batterierna i två dagar men det kommer vara väldigt skönt att landa hos mamma på söndag och få ro om oss ordentligt. Nog kommer vi sakna Thomas men skönt att komma till en trygg plats medan vi väntar på den nya lägenheten.

1 kommentar:

  1. Hej på dig Lillian:)
    Vad roligt att du hälsat på hos mig och tack snälla för din kommentar jättegulligt av dig:)Vilka fina saker du hade på sin blogg som du har alstrat:)
    Jag är jättenöjd och jätteglad över mitt nya pyssel rum det blev verkligen perfekt för mig:)Tack snälla för att du tyckte om min blogg det blir man glad över att få höra:)
    Å vad kul att du också ska få eget pyssel rum jag är säker på att du kommer bli jätteglad och jättenöjd som jag:)Förvarings idéer kan man aldrig få nog av när man håller på med denna hobbyn som vi gör då behöver man bra förvaring så att man få plats och ordning med alla våra småsaker!
    Lycka till med allt och ha en jättetrevlig lördag, kramis från lilla pyssel Inger:)

    SvaraRadera