20111209

Oj, det var ett bra tag sedan jag skrev :-)

Har inget mer att skylla på annat än virr panna. Dagarna flyger fram och sedan i lördags har jag en förkylning som inte ger med sig. Jobbigast just nu är nog hostan som gör det jobbigt för magen. Täppt i näsan, ont halsen och slem det gör inte saken bättre. Hur som så har det hänt en del här hemma i alla fall sedan sist både med scrapbooking och för kommande bebis.

Graviditeten rullar på och Kimkim är en riktigt aktiv liten krabat. Idag är det bara 14 dagar kvar till BF vilket är lite läskigt men underbart att det börjar närma sig. Igår gjorde vi gipsmagen vilket känns skönt att det hanns med och efter lite surf vet jag vad jag vill göra "magarna". Var till Stinsen igår och handlade materialet på Panduro då Apoteket inte hade hemma några gipsrullar. Passade då på att köpa bokstäver till magarna som då blir kommer heter Bus och Kimkim. För övrigt så har vi förberett det mesta nu, skötborden är på plats och vaggan står bäddad bredvid mamma och väntar. På söndag ska vi hämta nya vagnen och passar även på att köpa en Tripp trapp med ett Newborn set som Barnens Hus har på adventskalender erbjudande så man sparar ca 800:- vilket är toppen :-) Det känns som vi är redo, så efter söndag är det helt OK att vi får träffa vårt lilla mirakel. Babyskyddet står i hallen och BB väskan så gott som klar - vore skönt om förkylningen ville ge sig innan bara. Har även hittat åka hem kläderna till sist och slut som nu är tvättade och packade :-D.

På scrapbooking fronten är det lite lugnare eftersom det är lite jobbigt att sitta rakt/luta sig fram men lite har gjorts och jag hoppas på att hinna med lite mer innan bebis/jul. Ska försöka hinna med beställningsjobb på fyra flaskor som mamma vill ge kollegerna samt presenter till dagisfröknarna och Kevins fröken. Har dock pysslat en del och tänkte att det får bli lite bild kavalkad idag ;-).

Vi börjar med lite pyssel:



Var tvungen att göra en ny adventskalender till Lorinne efter att ha kikat i senaste Magnolia INK. Jag har använt en stämpel från bildmålarna som jag tyckte var så rar, färglagt med Copics. Polkagriskäpparna och JUL bokstäverna har jag gjort själv, färgade med distresser


En bild från sidan ;-)


En enkel men mycket uppskattad kalender till gubben :-)


Gjorde ett bröllopskort på beställning och använde en mall hittat på en blogg: Christelscrappar Använde en stämpel med Ben and Nora samt textstämplar från Whiff of Joy. Färglade med Copics och använde min Cuttlebug flitigt :-)


Öppnat första vikningen...


...helt öppet :-)


Ett kort till ena kontaktfamiljuppdraget. Använde en Kenny K stämpel och en passande bakgrund från Whimsy stamps och färglade allt med Copics

Nu lite Kimkim grejer:


Fina nappar med det namn vi bestämt oss för till sist och slut.




Åka hem kläder som jag hittade till sist efter mycket letande


...och en overall efter stora syster som även hon åkte hem i ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar