20101003

Ännu en vecka avklarad!

Då var det söndag och huset sover. Thomas och Felicia (Rediane som numer heter Felicia) var på AIK-Djurgården och kom hem runt 19:30. Lorinne var vaken bra länge och sura ihop mot slutet. Men söndagen började bra med sovmorgon till 8:08 och en mysig frukost till film. Sedan fick vi fixa oss för att hinna med bussen 9:50 med Majja, Linda och Kajsa till Svenska kyrkan och återträffen för sommar lägret vi var på i juli. Tyvärr var vi "tvungna" att vara med på gudstjänsten vilket kändes obehagligt då jag absolut inte är troende och sedan fick tjejerna "bassning" för att de pratade. Riktigt trist men tjejerna fick i alla fall dansa två vändor och verkade inte ha tagit åt sig av damen som hyssjade så då får man väl släppa det själv också. Konstigt dock när det är en "familje"gudstjänst att barnen inte får vara barn. Efter gudstjänsten var det fika och sedan väntade vi på själva återträffen. Efter halva bildvisningen bjöds det på soppa och bröd till självkostnadspris och Lorinne fick i sig lite i alla fall. Sedan tittade vi klart och skrev upp oss på en lapp att vi ville ha bilderna på CD. Vi hade ingenting för oss så vi gick med Linda och tjejerna till parken. Sedan promenerade vi mot Valsta och stannade till i några parker på vägen för lite mer lek. Vi svängde förbi hemma och hämtade filmerna för att sedan följas till ICA och handla lite mat. Eftersom det bara var jag och Lorinne till middag så blev det Fjärilskotlett med majskolv och sallad. Vi hann med tvätten mellan mat och mys också och Thomas och Felicia var hemma till sista maskinerna var klara. Eftersom det j___vla torkskåpet var trasigt fortfarande så fick Thomas sitta vakt men han passade på att göra milrapporten så det gick bra bra. Moffa kom hem runt 20 och kollade lite tv med oss innan han gick in till sig. Vi kollade inspelat och gick upp vid 22:15 för lite data tid.

På pysselfronten är det städning på gång eller snarare om organisering. Jag ska byta min stämpelförvaring till pärm istället och är så nöjd med det lilla jag gjort hittills. Är klar med alla Suger Nellie och Wiff ocf Joy stämplarna nu är det bara resten som ska stämplas, lamineras, skäras och vikas innan jag är klar...

Det var i alla fall en super mysig dag med Linda och tjejerna och jag kände hur kul det var att umgås igen "som vanligt". Har saknat lilla Kajsa framför allt eftersom Majja träffar vi i alla fall på dagis. Har även saknat min härliga vän Linda såklart :-). Nu lite bilder från dagen.

Dans på gudstjänsten:

Tystnad tack:

Fika:

Höstpromenad:

Lövlek:

Kajsa:

Dagens pyssel:

Men denna bild säger jag godnatt och hoppas på att sova lika gott :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar