20101007

Sjukling!

Sitter i soffan och ska strax lägga på mig täcket och sova en stund. Japp jag ska sova på soffan i natt. Vi kan ju börja vid middagen... Lorinne ville inte äta och sista tuggorna "hostade" och sa att hon kräktes gulle, hon men fick i det sista efter mycket tjat från mamma. Sedan åt en isglass men efter halva ville hon inte ha mer vilket gjorde mig väldigt förvånad. Hon gosa lite med mig och sedan såg jag att hon höll på att somna så det blev snabbt på med nattlinne och borsta tänderna. Hon klagade att hon hade ont i magen men sedan somnade hon snabbt redan 18:15. Då började jag ana oråd eftersom det är VÄLDIGT tidigt. Vid 20 skulle jag gå på toaletten och sedan bära upp henne till sängen men då vaknade hon till. Tog upp henne i famnen och började gå mot trappan med tanken att hon skulle somna om och att jag sedan kunde lägga henne i sängen. Halvvägs till trappen så kräktes hon ner hela mammas rygg. Det var en hel del som kom och slutade med att det var helt slut i magen. Duschade av henne och la henne hos moffa för att själv börja torka/skura upp och sedan lägga alla min kläder i badkaret och till sist ta en dusch. Var precis klar när Thomas och Felicia kom hem. Hon hade somnat hos moffa och jag flyttade över henne till mig. Efter stund vaknade hon och var lite vaken. Hade ont i magen och var hungrig så jag gick för att fixa lite yoghurt och då kom en vända till. Thomas tog skurandet och jag duschade av henne och borstade tänderna på stackaren. Hon ville dricka vatten och fick väl i sig ca 3 dl. Gosade med mamma och sedan kom tredje vågen, hon var så super duktig och den här gången tog jag skurandet och Thomas fick borsta tänderna och hjälpa henne kissa. Denna vända var jag med på det så det kom ingenting på henne eller mig (nja min byxor men de åkte ner i badkaret). Nu har hon äntligen somnat igen men jag tyckte det var en bra idé att vi sov i soffan så det var lite lättare om det kommer fler vågor. Tycker så synd om henne och hoppas hon får sova hela natten. Godnatt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar