20101004

Läxhjälp!

Idag var det måndag igen och uppe med tuppen (6:30) som vanligt. Efter att ha väckt Felicia som redan var vaken så öppnade jag min beställning från mamma med ett leende på läpparna - äntligen har jag fler än en BH att använda :-). Har fått varva med amnings BH vilket inte har känts särskillt kul. Men nu har jag i alla fall ett gäng att varva med som kanske ger mig en lite roligare profil :-). Sedan vaknade liten vid 8 och vi åt frukost innan vi stressade till bussen 8:50. Gick en rask promenad hem för att pyssla vidare med stämpelförvaringen. Men första timmen satt jag mest i telefonen för att boka av Felicias läkartid under dagen och försöka flytta över henne till Märsta Närvård istället för Bålsta Vårdcentral. Det var inte det lättaste och det slutade med att jag får återkomma imorgon. Vid 14:15 gick jag en rask promenad till dagis för att hämta liten och sedan skynda vi till dansen. Efter dansen handlade vi en snabbis på Willys till middagen och sedan tog vi bussen hem för att mötas upp av Thomas och Braulia. Hem för att laga middag till kompaniet (7 personer) och det bjöds på potatis med pöler och sedan svischade Thomas iväg för styrelsemöte med Hyresgästföreningen 18:30 och jag sprang upp för trappan för att hjälpa Felicia med läxan. Vi skrev meny, designade menyn och sedan var det bara för "mamma" att knåpa ihop allt. Blev riktigt bra till slut och vi/jag var klar lagom till 23:15. Kul att kunna hjälpa till och fick ju även "pyssla" lite vilket har saknats en del på sistone. Menyn går i svart och rosa och hennes restaurang fick namnet Ebony. Nu ska även jag hoppa i säng men ville skriva av mig lite först. Godnatt och kramiz all around.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar