20100716

Vilken härlig dag!

Idag vaknade vi runt 8 och käkade frukost i soffan till Små Einsteins. Vi 10:10 kom Nicolina, Elin, William och Victor och plockade upp oss för att åka ner till det nya badet. Vi var där till 10:20 och det var redan massor med folk där. Vi fick en toppen plats nära kiosken och poolen samt vy över det mesta. Jag fick både hoppa från hopp"tornen", slinga mig i lianen och åka vattenrutschkanan Lorinne var också jätte duktig och ville bada mest hela tiden. Hon gick tom själv ut i vattnet och var nöjd med att hålla mig i ena handen ända till hon inte bottnade längre. Jag var så glad att hon gillade det så mycket. Vi 13:30 ville Elin åka hem så vi packade ihop oss och körde hemåt. Eftersom jag redan hade bränt mig så tänkte jag testa min idé med att ha Hello Kitty poolen på balkongen. Så efter lite blåsning och många spring med hinken så var poolen redo för plask. Lorinne tyckte det var kul och jag njöt av glädjen för det lyckade experimentet. Efter en micro middag av gårdagens rester så valde vi att gå en promenad till Ica och Lorinne tog med sig sin vagn och vi poppade musik hela vägen dit och tillbaks. När vi var så gott som klara på Ica så stötte vi på Katrin och André som gjorde oss sällskap ner till Frejgatans busshållplats vilket var trevligt. Klockan var tio i nio när vi kom hem så det fick bli en snabb fika med munkar och dricka innan det var dax att borsta Lorinnes tänder. Hon somnade som vanligt raskt och sov runt 21:30 som en stock. Själv valde jag att titta på Parenthood som jag har spelat in de senaste veckorna och klockan hann bli efter 1 innan det var klart. Men medan jag kikade på avsnitt 3 så började Lorinne att prata och det var så gulligt att jag bara var tvungen att skriva om det. Det första hon sa var: Pappa fixa godis pappa. och strax efter så kom ett: jag ville Jijjam (William). Tänk vad jag älskar denna lilla ängel.

Förmiddag på Midgårdsbadet:


Bad på Buregatans balkong:

Galen liten tjej med viss fyndighet:

Det är min bikiniunderdel som agerar baddräkt...
Kvällspromenad till Ica:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar