20100714

Tisdag med fart!

Idag vaknade Lorinne vid 7:30 och jag var redo att vakna jag med trots sen natt igår. In med medicin till Elin och lite fix med rullgardinen och helt plötsligt stod Thomas utanför köksfönstret vid 9. Frukost tillsammans och även Elin kom ner för lite gemensamhet. Direkt efter frukost gick jag och Elin upp för att göra klart hennes kort och sedan hoppade vi in bilen för att köra hem Elin innan vi styrde mot Sundbyberg och Rissne. Vi var ca 1 timme tidigare vilket gjorde att vi hann med lunch på McD och lite lek för Lorinne innan vi körde till Kommunhuset förr möte med Mona och socialsekreterarna inför ett eventuellt nytt uppdrag. Var där i ca 1h och 15 min. Pratade lite med Mona efter och sedan åkte vi hem. På vägen ringde Linda och undrade om vi ville komma med ner till Steningebadet så Thomas stannade till hemma för att plocka ihop lite till landet och jag packade våran strand väska och sedan var vi på väg till badet. Det var så super varmt i vattnet att man inte ens kände att man var i. Lorinne badade och sedan lekte tjejerna med varnadra i sanden och jag och Linda pratade om hennes dag. Vid 17:30 sa vi hejdå på parkeringen och jag och Lorinne började promenaden hemåt medan Linda hoppade in i bilen. Innan vi hunnit gå mer an 50 meter så ringde Linda och frågade om vi ville komma över till dom för middag vilket lät bra tyckte jag. Väl där så saknades det tillbehör till hennes fläskfilé vilket gjorde att jag och Lorinne rusade till bussen och Linda kom strax efter i bilen. Kalaset flyttades hem hit och det blev fläskfilé med strips och kanon trevligt sällskap. Själv hade jag näsan tänkt att skippa middag och ge Lorinne kräm till middag. Vilken super mysig middag och avslutning på dagen det blev. Vad glad jag är att vi har Majja och hennes härliga lilla familj i våra hjärtan. Vi följde tjejerna till bilen innan vi gick hem igen för lite efterrätt med mandarin klyftor och grädde. Efter det fick Lorinne en dusch och sedan däckade hon i min famn. Nu ligger hon i lilla soffan och man är nog lite avundsjuk på henne i sömnens land. Ska hoppa i säng strax men ville bara skriva av mig efter denna underbara dag som började tidigt och slutar sent men som bara har varit bra bra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar