20100923

Tiden springer iväg!

Då var det torsdag och Oktober lurar runt hörnet. Hösten har verkligen börjat på riktigt denna vecka med regn regn regn och igår var det knappa 8 grader när vi gick mot bussen. Nu är det mössa och fingervantar som gäller, trist men samtidigt så brukar hösten innebära regn och regn resulterar i "plaskpölar" vilket Lorinne ÄLSKAR. Så man kanske skulle vara mer som barnen och se allt roligt varje årstid för med sig istället för att gnälla på kyla och väta m.m. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... eller hur...? Annars är det full fart här hemma, Thomas har varit borta tisdag och onsdag kväll. Dagarna fylls av stress fram och tillbaks mellan dagis och däremellan ska man hinna städa, tvätta och andas. Ser lite framemot måndag tisdag när det är studiedag och dansen är inställd. Ett moment mindre att stressa över men det kommer nog dyka upp något annat som kräver uppmärksamhet. Jag förstår inte själv som tar all tid men med tre heltids barn och två "helg" barn blir det väl lätt mycket med skola och dagis och allt vad det för med sig. Ikväll är det föräldramöte för den äldsta inne i Stockholm så det blir till att åka 16:49 tåget med liten för att sitta på föräldramöte 18:00 vid Fridhemsplan och be till gudarna att hon är lika duktig som hon var på det senaste i brorsans skola. Sedan ska vi till vårdcentralen i Bålsta i veckorna som kommer och hinna klämma in ett möte med soc också.

Givetvis är det även rolig saker som händer också. Rediane ska börja en ny dansgrupp i Solna på torsdagar som är mer seriös än hennes tidigare grupp i Gottsunda vilket känns roligt då hon verkligen tycker om dansen. Idag blir första gången "på riktigt" som hon dansar med den nya gruppen. Till helgen blir det att packa in hela familjen i bilen och åka till Losjö för att fira mamma. Vi kommer inte åka förens lördag då mamma inte vill att kommer när det är för mycket "stök" (jag läser fylla). Hon vill gärna träffa Rediane i lugn och ro första gången och det kan jag fullt förstå. Vi kommer ju med buller och bång eftersom vi har samtliga barn i helgen. Det ska bli kul att kramas med alla och ser fram emot en mysig helg med systrar med respektive och Lorinne kommer äntligen få träffa kusinerna igen :-)

Förra veckan började jag på Vikt Väktarna och i tisdags hade jag på 5 dagar gått ner 1,3 kilo ;-). Kändes riktigt kul att ställa sig på vågen men sedan får vi se hur det ser ut nästa vecka... Jag har i alla fall inte ätit något godis sedan en vecka tillbaks vilket är bra jobbat av fru Djurfelter. Äter mycket frukt och grönsaker till mellanmål och gör mitt bästa för att sköta all kost. Jag har nu i alla fall köpt en våg så jag kan kolla lite lättare vad allt väger. Har saknat en våg sedan vi flyttade och i tisdags gjorde jag slag i saken och köpte en på Vikt Väktarna. Passade även på att köpa lite "godis" och efterrätt. Har inte smakat något av det än men det blir väl till helgen är tanken. Kanske ska prova på lite "choklad mousse" imorgon efter middagen :-).

Nu ska vi börja göra oss klara för att gå till dagis och sedan ska jag tvätta tvätta tvätta, det är baksidan med många barn ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar