20100904

Internet är tillbaks!

Äntligen har vi fått tillbaks internet efter att det la av i onsdags vid 17... Har gått runt här hemma och inte vetat vad jag ska göra. Tänk att jag var utan internet och dator i fyra veckor och klarade mig relativt bra och här hemma så blir jag helt knäpp utan internet. Tokigt tokigt. Annars är det inte mycket att rapportera, Rediane kom hem hit i onsdags och efter ca 2 timmar med Soc och Mona vid bordet så var det bara att skynda iväg för henne och Thomas för då var det dans i Gottsunda (av alla ställe). Hon dansade mellan 17 och 19 sedan hämtade Thomas hem henne för middag och lite tv i soffan. Vi gjorde även lite pasta sallad då Rediane hade friluftsdag torsdag. Sammy kom förbi för att sova efter att ha hängt med Gabbe hela eftermiddagen. Nadia och han var utan el så det blev en extra kväll. Torsdag vaknade vi runt 7 för att väcka killarna, sedan väckte vi Rediane vid 7:30 och till 8:35 var Lorinne, jag och Radiane på bussen. Vinkade av Rediane vid tåget innan vi väntade in Majja, Kajsa och Linda som kom med bussen efter. Gick till dagis och efter det tog jag mig hem. Var trött som som bara den så jag satt och pysslade lite på presenten till lilla Sigrid och sedan vilade jag i ca 1 timme. Hämtade Lorinne på dagis för att gå vidare till Öppna förskolan med Linda, Majja och Kajsa. Dock hade Rediane slutat tidigt och jag fick lämna Lorinne i Lindas vårdnad medan jag gick för att möta upp Rediane vid stationen så vi kunde uppgradera hennes SL kort sedan gick vi även förbi Apoteket för att ta ut Redianes recept innan vi hämtade Lorinne för att åka hemåt. Sedan blev det middag och Kevin stack iväg på karaten. Kollade tv och fikade gott i soffan resen av kvällen. Fredag var vi uppe redan 6:30 för att väcka Rediane och även Kevin ville upp tidigare. Efter att de två stora barnen kommit iväg till skolan så tog jag och Lorinne det lugnt i soffan. Jag vilade till och från i två timmar typ och även Lorinne vilade en stund. Vid 15 gick vi till Ica och Lorinne hade med sig vagnen och Anna i sina nya fina kläder från Sigtuna marknaden. Thomas kom och hämtade oss efter jobbet så vi inte skulle behöva bära så mycket. Thomas släppte av oss och åkte sedan vidare till Norrland för att klippa gräs (och umgås med Magnus kan jag tro). Vi 17 tog jag och Lorinne bussen upp till Ica och käkade pizza på restaurangen. Smet förbi Ica innan vi åkte hem för lite lösgodis. När vi kom hem var Rediane förbi en snabbis för att fixa lite med kläder och smink. Åt lite godis och kollade en film innan vi hoppade i säng, 20:30. Kände att jag var så trött att det var lika bra att natta även mig. Läste lite innan jag somnade bredvid min lilla ängel. Rediane stackaren missade sista bussen hem och fick vänta in första tåget. Idag lördag vaknade vi vid 6:50 och gick ner för att kika på Pippi Långstrump. Vid 9:30 fick vi tillbaks internet och efter det har jag suttit på datorn kan man nog säga, hihi. Mycket att ta igen eller något. Nu ska jag surfa lite i Scrapbooking världen medan Lorinne kikar på Barbie och de 12 dansande prinsessorna. Men som avslutning på detta inlägg vill jag säga att det är så skönt att ha fått hem Rediane och att våran familj är komplett igen. Hon är en super mysig tjej med ett varmt hjärta. Jag hoppas verkligen att hon kommer trivas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar