20110815

Vardag igen...

Då var årets semester slut och man får väl säga att den blev bra till sist. Började lite tråkigt med 1 vecka i Stockholm och då alltså i lägenheten. Men det blev lite utflykter som var roliga blandat besök hos polisen samt ett hos medlare vilka var mindre skoj. Men vi hann med äventyrsbad, lekland, bowling och arkadspel :-D. På lördagen ringde mamma och sa att vi gick komma upp så vi skyndade hem och lagade lasagne i massor till Felicia och en till Losjö samt packade i ilfart. Var uppe strax efter 22 och nu började den riktiga semestern. Kevin och Thomas sprang varje morgon och sedan hade Thomas lovat lite handledarskap till Angela under veckan så han var borta en del på eftermiddagarna. Men vi hade fint väder och det var varmt i sjön. Lorinne var jätte duktig och vågade både simma själv i sjön och bada ensam. Jag var mäkta stolt över min lilla älskling. Vi hann med att leka två vändor på Buspalatset med kusinerna och hon var så modig att hon vågade åka en tunnel rutchelkana vilket gjorde mig stolt igen. Hon börjar bli riktigt stor och modigare :-D. Hälsade på Mona med familj under första veckan och hann med ett biobesök i Hudik också. Lördag var det årliga sommarfesten och en annan fick hitta på något halvdant eftersom magen blivit riktigt stor :-). På söndagen körde vi hem Kevin och sedan snabbt tillbaks till Losjö. Nu följde två veckor med bara "kärnfamiljen" och det var mysigt som vanligt. Sista vecka fick vi svänga ner till Märsta igen men nu för att få kika på det lilla livet i magen. Som tur var så såg allt bra ut och vi fick veta att det är en liten pojke som lurar där inne. Så nu börjar kampen om namnet. Vi har två namn nu som vi inte kan komma överens om, Timothy eller Timotei. Blev även framflyttad till 23 December vilket gjorde mig glad. Hem för att handla lite frukost och förbereda att visa vagnen för intresserad köpare. Var precis klara med visningen när mamma, pappa och Lorinne anlände från Losjö. Det blev middag på LaCampana och då Lorinne ville ha pizza så fick det bli det för mig med. Det var dock inte en bra idé då det satte igång en halsbränna som höll i sig till lunch nästa dag :-). Tisdag gick larmet 6:30 och frukosten slängdes in innan vi packade in oss i bilen och rullade mot Grisslehamn. Sedan följde en och en halv dag på Åland och tillbaks till Losjö onsdagkväll. Alla var nöjda och vi sa att det får bli en hel vecka nästa sommar :-). De sista dagarna rullade på med lite tråkigare väder men mer mys. Lördag blev det lite sol och då passade vi på att kolla in Strömmingsleken :-D En mycket nöjd Lorinne åkte hemåt efter många åk i karusellerna. Sedan var det smaskiga middagar och härliga efterrätter som väntade innan bilen rullade till Märsta söndag kväll. Vi packade upp en del och sedan tog vi en fika och snack med Felicia och Kevin om framtiden m.m. Nu har vi en vecka med sommarlov kvar innan den riktiga vardagen drar igång igen.
Magen växer och det är riktigt mycket liv där inne nu. Är nu i v22 och dagarna rusar fram. Det dunsar hela dagarna och lite sammandragningar då och då. Idag fick även Lorinne känna en spark för första gången vilket var kul :-D Foglossningen har blivit sämre men det är något jag varit bered på så det rullar på. Längtar nu på att vattengympan ska dra igång så jag kan börja röra mig. Ska försöka med gymmet nästa vecka men tror inte på det så mycket då jag har så ont redan. Svårt att gå och rejält ont i ryggen är inte en ljus vy för gym men men ;-). Nu ska jag börja dona med lite middag innan styrelsemöte. Tack för mig denna gång och jag ska försöka skriva snart igen :-).



Sommarfesten skulle gå i grönt och Irland var temat :-)


Lite hotell mys efter en mysig dag i Mariehamnn innan middag.


En av karusellerna på Strömmingsleken :-)


Våran lilla kille i v20+2 :-D

2 kommentarer:

  1. Jag röstar helt klart på Timotei som namn. Enda nackdelen är att det är upptaget ifall jag skulle få en pojke nån gång. ;)

    Har du nån särskild plan för när du ska gå på vattengympa? Jag hoppas på att komma iväg ibland på torsdagskvällar, om nu tiderna ligger som de alltid brukat göra. Vore ju kul med sällskap.

    SvaraRadera
  2. Ja, va roligt! Vet du vilken vecka vattengympan startar? Jag har för mig att det alltid är mycket senare än jag förväntar mig.

    Vi vill gärna leka, men jag har upptäckt att jag jobbar hela tiden! =( På helgerna är jag dock ledig och på torsdagseftermiddagarna (fast den här veckan är vi uppbokade då).

    SvaraRadera