20110802

Finnåker

Nu tänkte jag försöka mig på skriva lite om våran kanon semester i Finnåker. Det tog sin lilla stund men nu fann jag lite tid i solen att skriva. Har ju mer semester att skriva om så det är dumt och vänta för länge :-). Som vanligt var det bara jag och lilla älsklingen som åkte, men denna gång fick vi en extra dag vilket var super kul. Så måndag Var det upp vid 6:30 för att packa i allt som jag glömt under söndagen. Lorinne kom upp vid 7:15 och vi åt frukost och plockade i lite till. Till sist kunde Lorinne inte vänta längre så vi tog bussen som gick 8:19 vilket ledde till att vi fick vänta i 1 timme på bussen och Majja :-). Men vi satt i solen och Lorinne studsade runt som alltid. Pratade med Hanna och Tesla som även de kom lika tidigt som oss. Det visade sig att de kände Linda och att de reste med för första gången. När bussen väl
kom så hoppade vi på och efter ett tag fick Lorinne sitta med Majja och Kajsa hoppade bak till Linda. När vi kom fram delades vi in husen och vi hade sådan tur att vi hamnade tillsammans allihop. Jag och Lorinne fick rum med skilje dörr till Majja mfl. Emma och Zelda hamnade på samma plan som oss och Hanna och Tesla hamnade på övervåningen med Johanna, Karin och Jonas. Tipp topp för oss och alla skyndade att kika på rummen. Vi hade bara fått en säng vilket var lite tokigt men tjejerna skulle ändå dela säng så det blev att sova med dörren öppen :-). Dagarna fylldes med mat och lek och lite måla/pärla. Barnen fick även åka med traktorn ett varv tack vare lite flirt från Linda. Barnen njöt av varje sekund och Lorinne var i himmelriket eftersom hon fick vara med din Majja i 5 dagar i streck. Dock blev det bara en natt tillsammans sedan fick vi flytta in en säng från Linda som hade en extra. Själv fick jag en ny vän i Hanna och Emma. Lorinne fick en vän i Tesla som t.o.m bjöd henne på sitt 3 års kalas på söndagen :-).
Vi passade på att skämma bort oss lite allihop och tog varsin massage medan barnen lekte i Jonas pool. Vi tog oss också ut med båten två vändor med Hanna och Tesla. Första vändan blev roddbåt med paddlar och då var även Linda, Majja och Kajsa med. Det blev både lärakännalekar, grillkväll, samkvämskväll och avslutningsfest. Vi smög även in på Så kan det låta en kväll vilket var kul. Det var 4 kanon dagar med uppehåll och lite svalka. Sista dagen var det regn men då var det också bara att packa och städa innan lunch och vänta på bussen. Vi fick super platser tillsammans fast jag fick sitta själv. Väl framme i Märsta sa vi våra hejdå och alla åkte hem till sitt, vi åkte bussen med Majja men sedan hem för att vänta in Thomas. Det man kan säga
utan tvekan är att vi definitivt är med nästa år igen, såvida inget
händer som skulle förhindra det. Det är en sådan kanon grej som Svenska kyrkan anordnar här i Märsta. Man får så mycket för ingenting. Denna gång hade de även en massa aktiviteter så man tyckte synd om dom stackarna :-). Jag är så glad att vi åkte med förra året vilket ledde till årets härliga semester med under mat och sällskap :-). Nu säger jag hejdå för den här gången och hoppas att jag är snabbare med nästa inlägg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar