20100825

Dagis!

Nu har Lorinne börjat dagis (i tisdags) och det gick som en dans på rosor. Tisdag morgon vaknade hon när larmet gick för killarna så vi var uppe till 7:00 utan problem. Kom på att vi skulle gör tofs innan vi gick till bussen vilken resulterade att vi missade 20 över men det var bara bra eftersom strax efter messade Linda att de skulle ta nästa buss så tjejerna fick helt enkelt åka tillsammans vilket Lorinne bara älskar. Har alltid lika brotom till bussen om Majja är med. Toppen för en annan eftersom det brukar betyda att vi aldrig tjafsar på morgnarna. Pussade och kramades efter att vi kommit fram och fått på regnkläder. Ropade ett extra hej då vid staketet och fick en snabb vink innan hon pinnade iväg med Majja. När jag kom och hämtade vid 13 så lekte hon och Majja som vanligt men kom snällt med mamma eftersom vi skulle med Sammy till tandläkaren.

Idag var det lite sur miner i sängen när jag sa att vi skulle till dagis. Då frågade liten: Ska jag till dagis eller Lönnen. Varpå jag sa att det är ju Lönnen som ÄR dagis nu. Då blev det gnäll av varianten: Neeej jag vill inte det jag vill gå till dagis. Då sa jag att Majja går ju på Lönnen. Men det fungerade inte heller. Vilket då ledde till att jag sa: Men ska du inte gå med Majja på dagis då? Men då kom det ett leende och svaret blev: Jooo mamma, är du kasig eller? Sedan var det inge mer problem med Lönnen och eftersom Linda missade bussen igen så avvaktade även vi så tjejerna kunde åka tillsammans. Det är ju bara under inskolningen de kan det sedan kommer ju Majja få lite andra tider. Väl framme satte vi på överdragsbyxorna och sedan var det massor med pussar och när jag frågade om jag kanske kunde få stanna på dagis och pussas hela dagen så fick jag ett Nej av både Lorinne och Majja så det var bara att säga hejdå men det hörde hon inte ens för hon var för upptagen med att påbörja lek.

Det värmer i hjärtat när ens lilla trivs så bra att det bara är att pussa och säga hejdå. Jag är såååå glad att hon fick komma in på Lönnen på men bästis Majja annars vet jag att det hade varit lika lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar