20100530

Wow, någon har pysslat!

Vaknar till sol vilket inte var helt fel, kom hem sent igår efter en ovanligt lyckad schlager (innebär att rätt låt vann alltså). Som vanligt firades den med familjen Leuving som hade ordnat med kyckling från grillen och strips. Eftersom det bjöds på öl till maten lämnades bilen hemma och efter en härlig promenad hem så hann klockan bli 1:30 innan vi kom i säng. Lorinne däckade i soffan hos Susanne men vaknade när vi hade gått ca halvvägs vilket ledde till hon fick sova i våran säng från start. Men oj jag kanske ska börja med hur gårdagen startade. Det var en ganska grå dag så vi stannade inne efter frukost kollade en film (The Informant) Jag tyckte den var riktigt dålig! Sedan rullade vi upp till Arlanda stad för barnens dag och Majja. Det började med att leka i rutschkanan och sedan var det dax för ansiktsmålning. Lorinne imponerade på sin mamma med att våga sitta och var sedan sååååååå duktig och satt helt still och blev en så fin tiger. Efter det var det handling inför kvällen och då hittade även en cykel till Lorinne. Givetvis rosa och hjälmen lika så. Efter en snabb lunch så började vi genast att mecka ihop den nya cykeln. Innan vi stressade vidare för nästa event så hann liten hoppa upp och visade att hon var redo för sin fina present. Hon cyklade fram och tillbaka som ett proffs. Men behövde en liten start knuff dock. Efter lite strul med Ticknet så kom vi sedan äntligen iväg till... Cirkus Maximum i Sigtuna. Det var så kul att se Lorinnes reaktion och glädje. Hon tittade koncentrerat hela tiden och varje gång det klappades i händer (vilket var OFTA) hördes det: pappa klappa hännerna, klappa hännerna då pappa. Även jag var imponerad av föreställningen och innan trodde jag ändå att jag var ganska mätt på cirkus eftersom vi gick varje år när jag var lite så fort den kom till stan... Men det var många av numren jag var riktigt imponerad av men jag var besviken över clownerna. De tre most memreble numren från föreställningen var ett nummer där det var en "raket" som snurrade högst uppe i taket med en man och kvinna numret avslutas med att mannen sitter fast med fötterna under raketen och hänger rakt ner, i handen har han ett rep som kvinnan har runt nacken och i munnen sedan tar han och börjar snurra henne runt runt i extrem hastighet - hua läskigt hon såg ut som en docka (eller snarare död). Nästa var avslutningen på numret med fyra män som gjorde akrobatik och då ligger den en mannen på rygg med rumpan och benen rakt upp och händerna som stöd i ryggen. den andra mannen ställer sig då på händer på hans fötter vilket var coolt sedan - med fotsulorna upp hela tiden och mannen på händer stående hela tiden så vrider han runt sig så att han helt plötsligt ligger på magen och "gör armhävningar" för att sedan - fortfarande med fotsulorna upp och mannen på händer kvar så vrider han sig tillbaks till ryggläge och då var det jag tyckte det blev obehagligt. Sista som var favoriten var ett par med en man och kvinna som bytte kläder i rekord hastighet och helt omöjligt. Ena tillfället drar kvinnan en blommig sjal runt mannen och då har han helt plötsligt en blommig väst i stället för en svart kavaj. och som final slänger han en hög med silver "flingor" över kvinnan och från en liten grön isdans klänning står hon helt plötsligt i en vit långklänning. Helt enormt, jag var så imponerad att jag har berättat för alla som har orkat lyssna under kvällen och idag. Men det var en super kul eftermiddag och jag är så glad att Linda frågade om vi ville med. Som vanligt hade hon även planerat väl och Majja bjöd på popcorn, tablettask och en festis. Vilken toppen bästis Lorinne har skaffat sig :-).

Idag söndag var det ful fart från början. Jag började med att göra ett "Student" kort till Nettan som vi skulle till vid 14:00. När det var klart åkte vi till Uppsala för att lämna Lemis och handla studentpresent på IKEA. Som vanligt blev det lite extra grejer, bl.a Lorinnes födelsedags present och ny kudde till mig som jag tänker viga in med glädje så snart jag har skrivit klart här :-) Hem för att slå in presenten vilket blev ett start kitt med kastruller och var nere på student skivan ca 14:15. Det bjöds på mat och kaffe/tea och tårta. Diana var snäll och gick ut och lekte med Lorinne i parken efter maten vilket gjorde henne jätte glad. Vi blev kvar till 17:30 och då var det raka vägen upp till Ica Maxi för att hitta ett styrsaft till Lorinnes cykel. Tyvärr hade de inget som passade hennes cykel så vi får leta vidare... Köpte godis och lite läsk samt bröd inför frukosten imorgon. Ser fram emot "sovmorgon" i morgon eftersom dagis är stängt och ingen av killarna är hemma...

Tiger:


Nya cykeln:


Cirkus elefanter:


Till sist dagens pyssel, Studentkortet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar