20100512

Solen skiner och dagarna blir lättare!

Måndagen fortsatte med samma gråa väder som vi haft ett par dagar och de kändes inte så jätte kul att dra upp rullgardinen. Efter att ha lämnat Lorinne så gick jag hem till Nadia för att vänta in soc mötet klockan 10:30. När vi var klara där så hann klockan bli 11:55 så det var bara att gå och hämta Lorinne. Möttes upp med Linda och efter att vi kommit ut med tjejerna så bestämde vi oss för en fika med varmchoklad på Brödboden. Efter det gick vi "kylan" till biblioteket och läste lite medan vi väntade ut klockan för att åka hem och möta Mona. Blev lite försenade och kom hem till 16:00 för att prata med Mona i ca 30 min. När hon gick tog jag med mig Sammy och Diana för att handla på Ica och Thomas hämtade upp oss där. När vi kom hem var det bara sätta igång med maten (hemma gjorda pizzor) och eftger det chokladpudding då vi hade en avskedsfest för Braulia. Sedan kom tisdagen och med den solen... Direkt efter att jag lämnat lilla älsklingen i tisdags gick jag på en lång promenad med Linda och Kajsa. Det var en super skön promenad och vi var tillbaks lagom till 12 för att hämta Lorinne och Majja. Strax innan jag skulle hämta Lorinne ringde Pernilla och var lite ledsen efter lite små prat så kom vi fram till att jag behövde vara en tröstande axel så det var bara att ställa in den väl planerade träffen med Tuva. Vi åkte med Pernilla till Stinsen och Diana fick fick följa med. Strosade runt där i ca 3 timmar och var hemma igen till 17:30. Då var det dax att börja fira friheten från Braulia med vikning av alla hennes nytvättade kläder, pizza och chokladtårta. Det var en glad samling vid matbordet och kvällen fortsatte med glada miner. Sedan var det en trött tjej som somnade i soffan och vi väntade in en regnig onsdag med tanke på lek på Barnens Djungel. Vaknade till sol efter en riktig sovmorgon 7:45 och fick skynda för att hinna med bussen. Vi hämtade upp Majja, Kajsa och Linda hemma hos dom eftersom de hade tagit bilen och sedan gick vi till dagis. Satt och pratade med Linda och mös med Kajsa till ca 10:45 sedan gick jag hem till Nadia och vi surrade tills det var dax att hämta älsklingen. Majja tyckte att hon skulle följa med mig så vi överraskade mamma Linda och var färdig påklädda när hon kom. Vi gick ner till Sätuna parken och lekte en stund innan vi gick till Majjas bakgård och busade lite. Började rör oss mot bussen och väntade in pappa Mats. Medan vi väntade kom Monzer och Achmed så jag stannade kvar med dom när Majja, Kajsa, Linda och Mats gick hemåt. Vi väntade in Diana sedan gick jag och Lorinne till bussen, tog en glass på vägen. Thomas väntade hemma och vi började med maten ganska direkt.

Måndagens lek


Onsdagens lek




1 kommentar:

  1. Hur gör du sådär fina länkar av mitt namn? o HUR ser jag ut egentligen? Huvva!
    Tack för en trevlig vecka!
    trots en surpuppa under dagen har fröken fräken varit mkt nöjd med att fått spendera tid med sin Lorinne idag. :)

    SvaraRadera