20091208

Vilken pärs!

Har precis kommit hem från Uppsala med Lorinne efter att hon vid 20:15 fick en feberkramp som hette duga. Hon var helt stel, skakade i hela kroppen och hennes ögon studsade som pingisbollar, hon "hackade" och det forsade saliv ur henne. Det kändes inte som hon fick i sig någon luft och hon var helt borta. När hon "var klar" rullade hennes ögon upp i huvudet på henne och sedan somnade hon. Thomas ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att vi skulle åka in. Kom iväg 20:30 och kom hem 00:15 efter att doktorn hade kikat på henne och vi hade fått lite lugnande ord. Lorinne somnade i bilen men vaknade när jag försökte klä av henne i sängen och sitter nu bredvid mig i soffan och kikar på Teletubbies. Jag ville inte gå i säng hur som helst förens klockan har passerat 1:15 så jag kan ge henne en alvedon till. Annars törs jag nog inte sova alls idag. Är såååå trött men nu är det bara ca 20 min kvar så sängen är inte för långt bort. Nu gäller det ju också att Lorinne är lika intresserad som jag att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar