20091019

Mitt i natten igen!

Ja då var det mitt i natten igen men det var så skönt att få vara uppe själv en stund och veta att vardagen är tillbaks till sitt vanliga jag imoron. Alla är friska och liten ska på dagis... Helgen har det varit full fart och det började med att våra vänner med tre barn kom och överraskade oss i fredags. Vi blev glatt överraskade och klockan sprang iväg som vanlig och vi kom väl i säng lagom till 2:00. Sedan var det lördag och Thomas födelsedag som fest. Själv började jag med bulldegen klockan 8:00 och ungefär då kom även Braulia. 8:30 började resten av huset att vakna och det blev dax för frukost medan degen jäste. Sedan pep norrland till Uppsala och jag bakade vidare. Medan bullarn bakades i ugnen dammsög jag och sedan skurades golvet. Hann bli klar lagom till att Thomas syster kom med familj för att fira Thomas och då hann jag med en fika innan de åkte vidare. Sedan blev det Thomas till att få Lorinne att vila medan jag bakade "tårtorna" för kvällen samt lagade maten. Var nästan klar när min mellersta syster kom med familjen för att fira Thomas och det blev ytterligare en snabbfika. Strax efter att de åkte kom Norrland tillbaks och där var det dax att göra sallad och färdigställa resten. Allt var klart till 17:15 och 17:30 började folket komma. Sedan var det fullfart att se till att allt flöt på och klockan var 22:15 när siste gästen smet ut och då var det bara för en annan att fortsätta med kökssyslorna och diska undan inför frukost. Satte mig i soffan runt 00:15 och det var SKÖNT. Hela kroppen värkte ;-). Kom i säng och surrade till 2:00 innna vi sa natti natti... Sedan blev det söndag och uppe med tuppen (eller Lorinne snarare) Flickorna och Pia hade precis vaknat och det dröjde inte länge innan resten av huset var uppe och det blev frukost. Efter frukosten följde med och visade vägen för Norrland hem till Micke och Susanne för husvisning och fika och vi gick till parken med liten så hon fick busa av sig lite. Hem för att förbereda inför pyssel med Susanne och hon kom väl runt 12:00 och strax efter åkte Norrland hemåt. Vi pysslade till ca 13:30 när TupperWare tjejen kom för att förbereda visningen som skulle börja 14:00. Det blev bullbak och beställningar... :-). När det väl var slut vid 16:00 så pysslde vi en liten stund till innan Susanne skulle hem för middag. Här blev det en härlig kväll i soffan med pizza och Cola och bra TV. Nadia kom över vid 19:30 och vi pratade en hel del samt gick en liten promenad med Lorinne innna vi gick hem för att stoppa henne i säng och hon gick hem till Sammy. Mer TV och vid 22:00 gick gubbarna i säng och jag sannade uppe för att bli klar med min LO från dagen men det får bli klart imorgon då klockan nu är 03:45 och kroppen behöver få lite sömn tror jag :-). Första gången jag längtar till en måndag tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar