20190827

Halloween pop up box card with a twist

Hej min härliga bloggläsare!

Jag tänkte visa ett Halloween kort som jag gjorde nu i helgen hemma hos en av mina absolut bästa vänner. Jag fick låna ett gäng av hennes nya Tim Holtz dies och text stämplarna kom från två Stampers anonymous stämpelset från Tim Holtz som jag hade mig. Jag använde Distress oxide till bakgrunden och de två text bakgrunderna.


 Jag ville ge illusionen av att ögräset har förstört grinden och använde BEWARE bannern som cover för 3D kuddarna bakom.
 Det som ser ut som spindel nät med lite fantasi är faktiskt tråden från en tepåse. Jag stod och snurrade på en påse i väntan på en kopp av min vän och såg att den delade sig. Det gav mig idén till spindelnätet i träden och under den övre texten.

Här är en video på hur kortet "fungerar":


Varma kramar, Lillian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar