20190821

ATC och ATC coins swap

Idag tänkte jag visa några ATCs och mina första ATC coins någonsin. Den här gången var det swapp i den månatliga ATC swap gruppen på FB  med dubbla teman med skillnaden att det var en ATC och en ATC coins. För ATC var temat akvarell och för ATC coins var temat geometriska former. Jag började med mina coins då det alltid är roligt att prova något nytt. 

Jag formade en plan och började med att leta rätt på min ”TCW Mini Chickenwire reversed” och satte igång. Jag började med att klippa isär en makaron kartong och sedan diecut”ade” jag fem 2,5” cirklar som ”backing” för mina coins. Sedan gjorde tog jag ett akvarellpapper och färgade in det med ”Distress mustard seed” och en ink blending tool. Efter det diecut”ade” jag fem 2,5” cirklar från det pappret. Jag använde ”Distress walnut stain” och en ink blending tool genom stencilen och sedan tog jag en pensel, vatten och samma Distress och fyllde i de små glappen i chickevire för att skapa illusionen av honungsmönster. Sedan använde jag en bit av akvarell med lägre pigment och skapade biet med en handklippt oval, diecut cirkel och pytte små ovaler. Ögonen använde jag vitt 4CC A4 250g/m2 och till puppilerna svart cardstock. För att skapa ränderna tog jag en ”Koi Coloring Brush Pen Brown” och en ”reversed” oval och ritade dit ränder. För taggen klippte jag bara ut små trekanter och limmade fast. Till vingar valde jag ut små ovaler i plast och anterna var pytte små ovaler som jag klippte ner. Jag stämplade texten med ett clearstamp alfabet från ”Artemio”




Sedan var det dax att skapa ATC och efter min sökning för stencilen till coinsen fanns det en plan för dessa också. Jag började med att spritsa vatten på ett akvarellpapper och sedan sprinklade jag ”Rainbow color, pink, turquise och sunshine yellow” från 13 Arts. När jag var nöjd så fick det torka sedan skar jag till fem 2,25”X3,25” kort och tog fram stencilen. Jag valde ytterligare en TCW men denna gång blev det ”Mini Urban Landscape”. Jag började med att använda ”Distress black soot” på mitt glasunderlägg med pensel och vatten och silhuett delen av stencilen sedan använde jag vit färg genom den andra delen på stencilen över de svarta silhuetterna. Jag doodlade med en svart ”Copic multi liner” runt kanterna för att sedan stämpla med gummiapans ”hemma är där hjärtat är” med ”Versafine onyx black”. Som av avslutande tuch så tog jag ett tunt lager vit färg på en rest bit av akvarellpappret och punchade ut fem små hjärtan och fem lite större hjärtan. Jag doodlade med en micron 003 black en söm runt hjärtana och fäste dem med 3D kuddar i olika tjocklek. På baksidan använde jag mig av en ATC rubber stamp från ”Amazing Scrap & Design” för att fylla i min info 😊





Hoppas de som får dessa kan få lite inspiration och även ni som läser detta inlägg 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar