20170409

En vinkartong med extra tuch

Hej igen alla mysiga bloggläsare.
Det har ju stått rätt stilla här på bloggen ich jag ska göra mitt bästa ich försöka posta även mina DT projekt här bloggen men vi får se vad tiden räcker till. Jag har idag två uppdrag för två fantastiska butiker som har lite olika lager vilket gör att jag lätt kan variera migoch  hitta olika projekt i deras uppdrag. Fru Limegrön riktar sig mest mot mixed media och säljer bla det fantastiska märket 13 Arts som både är prisvänligt och underbara produkter. Medan Instila främst siktar in sig mot kort och härliga stämplar från bla Santoro och deras underbara Gorjuss tjejer och det passar ju mig helt perfekt 💖

 Men igår skulle vi på 50 års kalas till en vän som även hon pysslar när det finns tid. Jag valde att göra en kartong till rosevinet hade köpt och lade till en fick till den mörka chokladen vi valde att matcha till vinet. 

Jag tog vanligt albumblad och skar till två delar och bigade så det blev en botten. För att skapa toppen skar jag en del och bigade så den passade på den första delen. Mönsterpappret blev ett papper från Prima som jag tyckte passade bra för ändamålet. Jag valde att distressa kanterna med min älskade paper distresser från Tim Holtz och min ATG kant blev fästprodukten på mönsterpappret och basen fick fästas med score-tape 3/8" bredd. Fickan gjorde jag formad efter chokladkakan och valde att man skulle se Lindor över kanten. Jag satte mönsterpappret på den sidan sist så det sille bli en snyggare finish samt lättare att trä i och ur chokladen. Som stängning använde jag min favorit punch från WRMK som skapar ett "påshål" som tex godispåsar har för att hängas i butikerna. Jag knöt igen den med en spets och sedan gjorde jag en charm med en altrad vinkork, kedja och charms. Jag gjorde även en ängel i blått. Charmen satte jag i ett hål med en öljetter i vitt som jag så klart gjorde med mitt bästa verktyg någonsin för öljetter från WRMK.

Men dax för lite bilder:
 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar