20110915

Vilken överraskning!!!

Viljen underbar man jag har. Igår vid middagsbordet sa Thomas att han hade en överraskning till mig. Fast vi skulle behöva gå en liten promenad först... mystiskt! Hur som så satte vi på oss skor, jag, Thomas, Lorinne och Kevin och gick ut. Vi gick ner förbi parken och vidare runt huset efter parken. Blev lite orolig när han svängde in mot porten att han bokat in mig till frissan som håller till där. Men in i hissen och upp till trean... När vi klev ut ur hissen svängde vi till höger och då gav han mig en nyckel och sa att jag skulle öppna dörren rakt fram. Bakom den gömde det sig en lokal på ca 24 kvadrat meter och mitt i rummet stod vårt gamla köksbord. I ena hörnet stod ett skrivbord med Thomas nya laptop och vår gamla låga bokhylla med lite kaffematerial. Sedan sa han att han hade målat vägar och lagt golv under månaden han haft den för att nu då föreslå att jag ska flytta in mitt scrapbooking och kunna ha träffar om jag vill. Gud så chockad jag blev, helt otroligt att han kunnat hålla det hemligt. Har ju varit "lite" orolig över hur vi ska få plats med allt nu när vi blir en till. Och så får jag hela hallen uppe nu tömd och redo för det nya livet. Har varit lite inne på att jag måste plocka bort mitt scrapbooking för att göra plats. Detta har dock gjort mig mycket ledsen då jag blev så glad att vi fixade detta utrymme till mig när vi flyttade in. Att äntligen ha en plats att pyssla på utan att vara i vägen för något annat. Också helt plötsligt har jag en hel lokal där jag till och med kan ha min provdocka uppe och ett sort bord att ha mönster papper och tyg på :-) Helt underbart :-)

Nu i efterhand blir jag dock arg på mig själv då jag inte alls visade eller sa hur glad jag blev. Visar hur jag hanterar större överraskningar tydligen :-). Tänkte försöka visa det lite tydligare idag...

Dessvärre har vi inte så mycket tid idag. Nu sitter jag på dansen till 16:40 sedan hämtar Thomas oss för att köra en snabbis och handla mjölk och middag innan stress hem för att hinna äta och iväg på föräldramöte klockan 18:00 på Central.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar