20110908

Vattengympa :-)

Då har jag varit på mitt första pass vattengympa ever :-). Hade sällskap av Hanna vilket var kul då det alltid är roligare med sällskap. Det var jätte kul att få röra sig utan extrem smärta men vi får se om jag kommer ur sängen imorgon :-). Men det var ett riktigt tufft pass och det slutade ändå med att jag svettades vilket är ett bra betyg. Inte lätt att svettas i vatten :-). Duschade och bastade en snabbis med liten när vi var klara var klockan helt plötsligt 20:25 och liten var TRÖTT. Klagade på att få gå och ville promt åka bil och att pappa skulle hämta :-). Messade Thomas och han kom och hämta efter ca 10 min. Skönt!!!! Hem för en fika innan saga i ca 2 min. Tog ett par mackor och varm Oboy när hon väl sov så man sover nog gott inatt :-). Hoppas nu att det kommer vara bra imorgon så att jag kanske kan gå på tisdagar också. Behöver verkligen komma igång och röra på mig men har så ont i fogarna att dagarna spenderas i soffan mest. Är också så fasligt trött att jag sover och sover på dagarna. Fattar ingenting, så var det inte alls är jag väntade Lorinne. Var pigg som en lärka med gräslig foglossning. Nu är jag tröttare än Trötter och gräslig foglossning. Detta resulterar i att jag hamnar i soffan så fort jag kliver innanför dörren och allt som behöver göras skjuts fram tills...imorgon?. Har lovat mig själv att skärpa till mig till nästa vecka och försöka få något gjort varje dag i alla fall. Har ju ändå en hel del som ska ordnas med innan Kimkim kommer. Ska sy en overall, ett par byxor med jacka, en body och ett lapptäcke. Har endast börjat med overallens mönster och nålat fast för klippning av foder. Känns som det är mycket kvar där :-). Sedan ska det röjas plats i sovrummet för en vagga och ett skötbord. Sedan var det ju förvaring av blöjor, kläder och allt annat smått och gott en liten behöver. Med tanke på att vi redan är två för mycket här hemma är det inte så där jätte mycket plats som står och väntar på att fyllas. Så där finns det också en hel del att göra. Sedan ska jag måla en bastu och lite möbler till den också och det snarast. Snacka om att det inte finns tid för foglossning och trötthet. Så v37 är det upp till kamp men fram till måndag får jag sova sova sova :-). Eller nja, imorgon ska jag träffa bästa Ylva inne i stan vid 15:30 och söndag är det barnkalas på Barnens Djungel i 2h och sedan fika hos BB kompisar. Hihi!

Lite bilder på pyssel då, denna gång inte scrapbooking utan sömnad men det är ju kul de med. Hoppas på att kunna visa upp något klart om ett tag också men törs inte lova ;-)

Mönsterpappret:





Och tyget med mönsterbitarna fast nålade:





Detta ska då bli fodret till overallen där utsidan kommer vara i ljusblå manchester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar