20110420

Påsk pyssel!

Har inte varit inne på ett tag men har dock skapat en del. Idag blev jag klar med min mammas påskägg och tillhörande kort. Blev riktigt nöjd med resultatet och tycker det är så mycket finare än originalet ;-). Först målade jag två lager med vit färg för att täcka över originaltrycket sedan blev det servettdecoupage, blommor, Martha Stewarts monarch butterfly samt MS doily-lace scallop-edge till spetsen längs sidan som jag även färgade in med Distresser Black soot till sist gjorde jag lite swirls med rosa pearl maker. Även kortet har får sig en vända med servettdecoupage då jag ville ha samma "mönster" papper i kortet som på ägget. Stämpeln är från Förgätmigej. Nu hoppas jag att mamma blir glad över det om inte annat så är jag säker på att hon uppskattar innehållet. Här kommer lite bilder på det färdiga påskägget med kort.

Påskägg:

Ovan sidan på ägget:

Kortet:

Tillsammans:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar