20110425

Påsk påsk påsk!

Då var man på väg hem igen upp 6:44 och skrämma upp barnen för att hinna iväg till 7:00. Lorinne vaknade först jag började klä på henne och då vi försökt att väcka henne i 10 min :-). Måste vara hemma i tid för Thomas har kaffemöte 10:00 i Uppsala :-). För oss blir det frukost och vid 13 ska vi röra oss mot Kista och avsluta påsklovet med en bio :-D Men om vi ska prata lite påsk då så började påsken med skärtorsdagen och då började vi med att bada jag, Lorinne, Braulia och Kevin. Sedan handlade vi allt till kvällen och min "dramaten" gjorde premiär! Hem för att förbereda inför födelsedags middagen som skulle dra igång 19:00. Det blev Skagenröra på toast till förrätt, black and white med potatisgratäng och strips för mig var varmrätten och till efterrätt blev det apelsinpannacotta med Dumlefluff. Nadia blev jätte nöjd sa hon själv i alla fall och alla tyckte om maten vilket var jätte kul. Sedan bliv det långfredag och det var den längsta i hela mitt liv :-). Upp med tuppen och för att göra klart Felicias kort samt slå in hennes present som vi vart ugnar att smussla med till sista sekund. Så fort det var klart väckte vi Thomas och vi åkte raskt till Coop för att inhandla allt för kvällens fest. Var färdiga där vid 9:30 och åkte snabbt till Willys men de var inte öppet än utan öppnade 10:00, så vem raskt för att väcka killarna och fixa frukost och födelsedags brickan. Upp och gratta en trött 17 åring med vän och sedan en snabb frukost för att köra ner till Willys till 10. Sedan stod jag i köket från 10:30 till 19:30 och bakade tårta (6 sockerkakor och 800g marsipan) samt lagade 6 stycket lasagne till massorna. Hann inte med allt jag skulle men som tur var hjälpte Kevin och Sammy till kanon mycket. T.o.m maken hoppade in och skar salladen :-). Sedan stressade vi ner till festen lagom till att alla ätit färdigt och slängde i oss lite sallad innan det var tårta och sedan hem för att städa av i köket. 22:45 satte jag mig i soffan med liten och det var första gången sedan 6:45 som jag inte stressade. Men födelsedagsbarnet var jätte nöjd och då var det värt allt slit. Sedan somnade vi vid 00:00 och upp 8:00 med Lorinne och göra klart det sista inför påsken. Väckte Thomas och slängde i mig lite frukost för att skynda ner till lokalen för att städa det sista. 11:00 hade vi packat klart och satt äntligen i bilen på väg till Losjö. Där var det soligt och efter äggjakt så jäste vi på altanen i solen med gästerna och sedan var det god mat och artwork innan kvällen avslutades med Rappakalja :-). Det var våran påsk i år som försvann med buller Bang i början men avslutades med två härliga dagar av sol :-) Tänkte visa lite mer påsk pyssel nu när alla har fått sitt :-D.

Först kommer tårtan :-D


Felicias påskägg och kort:


Har använt mig av ytterligare en stämpel från Förgätmigej men den har jag maskat då det egentligen är en Halloween stämpel :-D

En äggkartong med Kinderägg till barnen:


Thomas påskpresenter:


Var bara tvungen att prova ask vikningen från den senaste Magnolia tidningen men har inte kunnat visa den förens nu :-D

Killarnas ägg:


Avslutar med att lägga in en härlig "sommar" bild:


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar