20100403

Nu får jag skärpa till mig!

Dagarna bara springer förbi och nu är det helt plötsligt påsk och jag har inte ens hunnit berätta hur underbart kul jag hade det förra söndagen. Jag och Susanne kom in till stan strax efter 10 eftersom vi var tvungna att vänta på att Braulia hämtades innan Thomas kunde köra in oss. Sedan var det scrapbooking som gällde resten av dagen. Vi började med att shoppa lite sedan var det bara att sätta igång med utmaning nummer 1. Vi hann inte med 2:an eftersom vi var lite sega i starten. Lunch blev det vid 14:30 och sedan tillbaks för utmaning 3. Innan vi packade ihop hade jag tre färdiga LO för dagen och en påbörjad. Hem till min älskade dotter som hade sovit borta sedan gårdagen och tro att jag hade saknat henne.... Pussades och kramades innan jag visade verken och sedan var det säng. Veckan började med att Diana blev hemma från skolan resterande tid innan påsklovet och efter att jag lämnat Lorinne på dagis så jobbade vi lite med skoljobb och sedan kom Mona för att hälsa på. Hon knappt komma innan jag behövde åka för att hämta Lorinne och sedan missade vi bussen tillbaks och när vi kommit hem behövde Mona pipa vidare. Vi rörde på oss likväl eftersom vi skulle med Diana till Soc för möte till 15:00. Tisdag vaknade vi och då var Lorinne sjuk i feber och hosta med rinnig näsa. Ja ja inte mycket att göra men det gjorde istället att Thomas kunde vara hemma från jobbet med sjukt barn. Vi hoppade in i bilen allihop och åkte till Nanni för att Diana skulle färga håret. Var inne till 12:00 och klara till 16:30. Då styrde vi hemåt men stannade på vägen för att kika på ny bil. Onsdagen var lugnare men Mona kom igen fast nu vid 12 tiden för att bjuda på lunch. Kevin var hemma sjuk med magsjukan så det blev lite fler än tanken var från början. Det blev lite problem och ledsamheter efter lunch vilket gjorde att eftermiddagen och kvällen mest försvann i tårar och telefonsamtal. Det slutade med att Thomas fick åka till Uppsala och hämta Dianas mamma och pappa för att sedan skjutsa dem tillbaks igen. Torsdag var det ju skärtorsdag och vi rullade upp till Losjö. Fredag (idag) firade vi som påskafton eftersom Diana ska hem till mamma imorgon för att gå på sin bors bröllop. Nu är klockan 00:43 och alla har gått och lagt sig. Själv väntar jag på Diana ska komma till ro med sker det inte snart hoppar nog även jag i säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar