20181030

Ett snabbt grattis kort!

I lördags skulle dottern gå på födelsedags middag till en kompis i klassen. Eftersom jag har haft skola och examination så blev till att skapa ett snabbt kort innan hon skulle iväg. Jag valde att göra ett lite mindre kort med en bas på 7"x 5 1/2" så att framsidan blen 3,5" x 5 1/2". Jag hann inte färlägga en stämpel så jag valde att göra ett litet mixed media kort. Jag tog slät cardstock till basen och ett rest papper från ett paper pad som mönster papper som jag också skrapade med min distress tool runt. Texten skrev jag ut på skrivaren på slät cardstock och använde min distress tool runt och drog sedan  lite metalvax med finret på kanterna. Ramen gjorde jag med snabbtorkande lera och drog även över den med lite metalvax med fingret. Den lilla cupcaken kommer från en moukd ja ghar gjort själv med hjälp av en knapp och ett recept från YouTube för att göra egna moulds med silicon från byggvaruhandeln 😄 Mycket billigare än att köpa färdiga set och lätt att göra men ventilering är ett måste då man ska kombinera silicon med majsmjöl och lite olja och sedan få ihop det till samma konstistent som lera ungefär. Riktigt roligt och alltid bra att kunna spara en slat för annat roligt 🤪.
Jag tog en rest bit från ett mini "tårtpapper" till insidan av ramen och satt texten på 3D tejp för att sedan ösa på färgade art stones i ramen och vid texterna. Cup caken målade jag med akrylfärg som jag blötte upp med mycket vatten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar