20110128

Äntligen lite scrap!

Förra torsdagen var jag iväg på min första scrapkväll i främmande sällskap. Det var en ren slump att jag hittade "träffen". Satt och surfade soffan och slank in på Svensk scrapbooking, gick in och kikade på butiker och hittade då Stellas Scrapbooking i Upplands-Väsby. Hon har kom och scrapa kvällar (sista torsdagen i månaden fram till Mars) och givetvis ville jag med på det. Mailade snabbt om det fanns plats till mig igår och fick det glädjande svaret att så var fallet. Tyvärr kunde inte bästis Susanne komma med men hoppas hon kan nästa gång :-) Hur som så skjutsade Thomas dit mig och Lorinne ville promt med så även hon fick packa ner pennor och papper. Vi kom dit 17:00 och pysslade och shoppade fram till 21:30. Lorinne charmade samtliga damer och vågade sig up på övervåningen för att kolla film med husets barn. Det var super bra ordnat med stora bord och många platser. Vi var 10 stycken som pysslade denna torsdagskväll och det bjöds på fika med kaffe/tea och macka. Kanon härlig stämning och super mysigt folk. Kommer verkligen att göra allt för att få vara med igen. Hoppas dock att även Susanne kan komma med då :-). För min egen del så var det mammas och pappas melodikryssbok som skulle göras. Använde mig av Distress ink: Faded Jeans och Antique Linen, en Tim Holtz mask som jag tyckte passade och hängena köpte jag hos Stellas då jag tyckte de passade. Använde ett clearstamp alfabet med både versaler och gemener. Blev riktigt nöjd när jag var klar och vill givetvis visa er hur resultatet blev.

Här kommer bilderna på melodikryssboken andra upplagan:


Baksidan (massor med jobb låg bakom den :-)):


...och ett litet bokmärke:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar